בלוג

  • 01/05/2015

    לפני כשבוע הייתי בכנס של Esomar (ארגון המחקר השיווקי באירופה) במוסקבה. הכנס עצמו היה מעניין במידה סבירה (אך לא מרתק), ובו הוצגו עבודות מחקר מעשיות ואקדמיות של חוקרי שוק מאירופה.

  • האם הלקוח הישראלי נעשה סבלני יותר? סתגלני יותר??

  • מחקר מעניין פורסם ב- Journal of Marketing, Jan 2014, על-ידי החוקרים Sivakumar, Li & Dong. המאמר מוכיח ומפרש מספר כללים – אשר היו אולי ברורים לנו אינטואיטיבית – אך יש בהחלט מקום למסגרם ככללי אצבע בפעילות מול לקוחות (ההסברים המדעיים בגוף המאמר).

  • כל חברה שואפת לשמר את לקוחותיה – כלומר שיהיו נאמנים לה לעד. יתרונות הנאמנות ברורים וידועים. הדרך להשגתה אינה כה פשוטה.

  • לאחרונה קראתי ספר מרתק פרי עטה של פרופ' תלמה לייבל, פסיכולוגית רבת-פעלים ופרסומים מאוניברסיטת ת"א. שם הספר: "כוס הקפה שגרמה לי להתאהב".

  • מחקרים רבים שמקורם בכלכלה התנהגותית מוכיחים שמרבית האנשים (לקוחות) מעדיפים שלא להפסיד על-פני יצירת רווח. כלומר, שינאת הסיכון גבוהה מאהבת-הרווח.